2008. már 22.

Az állásfoglalásom viszhangja, megjegyzések

írta: bende
Az állásfoglalásom viszhangja, megjegyzések

Az állásfoglalásom eddig a napig megjelent előbb a Hetek újságban:

http://www.hetek.hu/node/16077

Majd most legfrissebb számában a HVG is foglalkozik az akadémiai állásfoglalással és meglehetősen gúnyolódó módon, idézet nélkül, torz képet festve említi az állásfoglalásom:

http://hvg.hu/hvgfriss/2008.12/200812_HANYATOTT_SORSU_AKADEMIAI_ALLASFOGLALASOK_A.aspx

A cikk írója " egy bizonyos Schweitzer András" a következőket írja az állásfoglalás kapcsán:

" Tudományellenesen járt el, pletykákra hallgatott, saját magának mondott ellent és valótlanságot állított a Magyar Tudományos Akadmia (MTA) elnöksége. Legalábbis ezt írja nyílt levelben egy bizonyos Szük Bendegúz L., válaszként az említett grémiumnak "a darwini evolciós elmélet védelmében" március 3-n kiadott állásfoglalásra. A levél szerzője a Kreációkutatási Társaság (Creation Research Society) rendes tagjaként szignálta levelét. A komolyságát érzékelteti, hogy az intézmény honlapján bárki, végzettségre való tekintett nélkül, taggá válhat. Ehhez csupán be kell fizetnie 70 dollárt, illetve - egérkattintással - el kell fogadnia a szervezet által vallott hitelveket, köztük azt, hogy a Biblia Isten írott szava, s Jézus a megváltó."

1. Ha már ötletet adtam Schweitzer úrnak egy cikkírásra, megtehette volna, hogy küld nekem egy e-mailt, válaszul arra, amit én küldtem a HVG-nek, hogy ne "bizonyos" ember legyek és meg is beszélhettük volna, hogy talán miért én írtam állásfoglalást. Ehelyett egy nyílvánvaló gúnyolódást írt. Ha én csak egy bizonyos ember vagyok, akkor csak egy bizonyos, hogy csak egy bizonyos tiszteletlenséggel kezel engem egy bizonyos újságíró. 

2. A CRS tagja valóban bárki lehet, de nem az. Mint, ahogy a mennybe is bárki mehet, de nem mindenki megy. A CRS-nek jelenleg egyetlen magyar tagja van. Sajnos Magyarországon a kreacionistáknak nincs bejegyzett szervezetük, ezért nem egy ilyen csoport nevében írtam. Nem tartottuk eddig ilyen fontosságúnak, de lehet, hogy most akkor eljött az idő. És ha már a CRS-t emlegeti, akkor az aláírásomnál rögtön, gyk. le is fordítottam a társaság nevét ékes magyarra, hogy ne kelljen senkinek sem holmi kreációkkal torzítania. Teremtéskutató Társaság.

3.  Felhomályosítanám az újságíró urat, hogy okleveles villamosmérnöki diplomával rendelkezem, de ez az égvilágon semmit nem jelent. Michael Faraday, akit sokak minden idők legnagyobb kisérleti tudósának tartanak nem rendelkezett semmilyen végzettséggel, könyvkötő inas volt és mivel a Royal Society náluk köttetett, ezért sok mindent megismert és idővel továbbgondolt. Mi is nagyra értékeljük az önképzést és nem egyszer ez távolabb vezet, mint egy egyetemi állás, ahol sok esetben az oktató inkább a saját cége előremenetelével foglalkozik az egyetemi erőforrások használatával, mintsem a kutatói-oktatói munkával. Sok példát láttam erre.

4. Mielőtt az írásom megjelent volna több természettudományi doktor (Ph.D) is elismeréssel szólt róla, s közülük az egyik megjegyezte: azért jó, hogy te írsz ilyet, mert ha mi írnánk, akkor az állásunk hamar megszünhetne. Ez a realitása annak, ha valaki felvállalja, hogy nem az egy igaz és üdvözítő evolúcionista vallás tagja. Tehát, ugyan magánszemélyként írtam a levelem, de több száz magyar kreácionistát képviseltem.

5. Felettébb örültem volna, ha sértegetés helyett az újságíró az elpazarolt bekezdésben inkább állásfoglalásom 4 pontjának legalább egyikével foglalkozott volna. Pl.: Az MTA valóban elolvasott valaha egy kracionista lektorált cikket is? Vagy valóban nincs semmi köze egymáshoz a vallásnak és a tudománynak? Vagy legalább ő maga meggyőződhetett volna, hogy az idézett állításaim valóban igazak, mert bizonyítékát adtam, és "legalábbis" nem csak én állítom azt.

Szólj hozzá